۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۷۳۰۱۶
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان:

رسانه‌ها مروج دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند| مسؤولان اتوبوسی عامل ناکارآمدی مدیریت کشور

عسگری با تأکید بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اگر مسؤولان با مردم صادق باشند و شبانه روزی در خدمت مردم باشند، یقینا مردم از آنها حمایت می‌کنند.
جعفر عسگری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، جعفر عسگری رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با اشاره به روایتی از امام علی(ع) پیرامون صفات و ویژگی‌های حاکمان، گفت: اگر حاکمی اهل تقوا نباشد و دروغگویی پیشه کند موجب ایجاد بی اعتمادی و بی ثباتی در جامعه می‌شود.

مشکلات کشور را نباید به حساب اصل نظام گذاشت

وی در ادامه افزود: دنیا تشنه ظهور امام زمان(عج) است، بشر نشان داده که رویکردی به سمت جهالت دارد و این علیرغم پیشرفت‌ها ودستاوردهای علمی بشریت است، بداخلاقی، دروغگویی و جهالت در جوامع رواج پیدا کرده که یکی از دلایل این موضوع حاکمین فاسد و بد است. همیشه باید از انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب دفاع کنیم چون این دستاوردها بی نظیر است، نباید پیرامون انقلاب اسلامی دچار شبهه و شک شویم.

عسگری با بیان اینکه توابین اگرچه به دنبال انتقام خون امام حسین(ع) رفتند اما کربلایی نشدند، کربلایی‌ها چه بسا آب هم به رویشان بسته شود اما هرگز دست از امام برنمی‌دارند، اظهار کرد: مشکلات کشور را نباید به حساب اصل نظام گذاشت، بلکه مشکلاتی که شاهد هستیم در عرصه مدیریتی کسانی است که خود مردم به آنها رأی داده‌اند.

رییش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، با اشاره به فشارهای دشمن بر کشور در عرصه‌های مختلف از جمله مسأله اقتصاد، تصریح کرد: شرایط اقتصادی به نحوی است که ذهن انسان به سمت توطئه داخلی هماهنگ با توطئه‌های خارجی می‌رود، تخریب شخصیت‌های انقلابی و وفادار به انقلاب یکی دیگر از توطئه‌های دشمنان است که در زمینه جنگ روانی دنبال می‌کنند.

وی فشار عملی را دیگر تاکتیک دشمن علیه کشور عنوان کرد و گفت: روش ترامپ استفاده از سه تاکتیکی است که مطرح شد، ترامپ پس از تحریم و دهدید و توطئه‌های مختلف، طرف‌های مقابل خود را به سمت مذاکره می‌برد و در مذاکره از آنها هزینه‌های بسیاری می‌گیرد و به آنها ضربه می‌زند.

استقلال یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است

عسگری فرهنگ غنی عاشورایی را عامل مقابله با ظلم و استکبار دانست و اظهار کرد: برخورداری کشور از استقلال یک دستاورد بسیار بزرگ است، وقتی شخصیتی نظیر سرلشکر سلیمانی در برابر ترامپ می‌ایستد و به او می‌گوید ترامپ قمار باز، طرف تو من هستم، وقتی آمریکا سپاه قدس را در برابر خود می‌بیند جا می‌زند، اگرچه افراد معلوم الحال و مریضی نظیر صادق زیبا کلام سعی می‌کنند علیه این مواضع ترامپ موضع گیری کنند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در منطقه، تصریح کرد: نباید وارد بازی های دشمنان شویم، امروز دشمن تمام ارزش‌های ما را مورد هدف قرار داده و حق و باطل را وارونه جلوه می‌دهد و این وظیفه ما است که مانع گسترش شبهات دشمنان در میان جامعه به ویژه نسل جوان باشیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان با مردم صادق باشند و شبانه روزی در خدمت مردم باشند، یقینا مردم از آنها حمایت می‌کنند، ملت ایران همواره همراه انقلاب و مسؤولان خواهند بود و از کشور و انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد، باید به خوبی مدیران و مسؤولان رصد شوند و از آنها مطالبه شود.

مردم به مسؤولان اشرافی رأی داده‌اند

وی اشرافی‌گری را حاصل رأی غلط دادن به اشخاص دارای خوی اشرافی‌گری عنوان کرد و افزود: عدم توجه به مطالبات مردمی یکی دیگر از مشکلات مسؤولان است که زمینه توجه به مطالبات مردمی را رسانه‌ها می‌توانند فراهم کنند، روحیه ترس از دشمن یکی دیگر از مشکلات برخی مسؤولان است، درس آموخته‌های ما از مکتب عاشورا، امام خمینی و رهبر معظم انقلاب این است که هرکجا در برابر دشمنان ایستادگی کردیم آنها از ما ترسیدند و فرار کردند.

عسگری با انتقاد از عدم حمایت مسؤولان از تولیدات داخلی، اظهار کرد: متأسفانه در برخی دولت‌ها افراد اتوبوسی بر سر کار آمده‌اند، عدم کادر سازی صحیح یا نگاه جناحی و حزبی داشتن و استفاده نکردن از مدیران کارآمد به این بهانه، موجب شده است تا مدیران کاملا بی‌تجربه یا افراد مسن و ناکارآمد در عرصه مدیریتی کشور و تصدی وزارتخانه‌ها وارد شوند و این یکی از مشکلات کشور است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تأکید بر لزوم مطرح شدن مشکلات مدیریتی کشور توسط رسانه‌ها و ایجاد مطالبه عمومی در این زمینه، تصریح کرد: در مبارزات انتخاباتی آمریکا شاهد بی ‌اخلاقی‌های بسیاری بودیم که در فعالیت‌های انتخاباتی برخی اشخاص در ایران نیز وجود داشت، اما آمریکایی‌ها حداقل بعد از رأی آوردن کارهایی که برخی مسؤولان کشور انجام می‌دهند را انجام نمی‌دهند، در کشور شاهد هستیم یک نفر وقتی رأی می‌آورد حتی مدیران مدارس را هم تغییر داده و از جناح و حزب خود فقط نیرو استفاده می‌کند.

وی سیاست زدگی را از مشکلات جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: سیاسی بازی و سیاسی کردن فضای جامعه تا جایی پیش رفته که موجب تهوع سیاسی شده است.

دستاوردهای انقلاب اسلامی باید به درستی تبیین شود

عسگری به ضرورت بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: باید مسائلی که در دوران طاغوت کشور به آن مبتلا بود و دستاوردهای انقلاب اسلامی به خوبی تبیین و بازگویی شود، گاهی مشکلات تا حدی بزرگ می شود که دستاوردهای کشور دیده نمی‌شود و موجب ناامیدی نسل جوان و مردم می‌شود که باید با تبیین حقایق و واقعیت‌های کشور و دستاوردهای انقلاب پروژه ناامید سازی مردم را که دشمنان به دنبال آن هستند خنثی کنیم.

وی با اشاره به دوازدهم مردادماه سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال 59 تأسیس شد با هدف بزرگداشت ایام الله و مناسبت‌های ملی و مذهبی با هدف ایجاد نشاط عمومی، بازگویی دستاوردهای انقلاب اسلامی و مطالبه‌گری عمومی، این نهاد غیردولتی است و سالیانه بودجه‌ای بیشتر از 200 میلیون تومان ندارد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، با بیان اینکه مسؤولان باید خطاهای خود را پذیرفته و خادمی خود را اثبات کنند تا مردم حامی آنها باشند، تصریح کرد: در شهرستان‌ها مسؤولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حقوق بگیر نیستند و در طول سال دریافتی بسیار ناچیزی خواهند داشت. رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شخصیتی ساده زیست، ولایی، انقلابی و باتقوا به نام آیت الله جنتی است که به ریاست ایشان افتخار می‌کنیم و مفتخر هستیم که خادم مردم در مراسمات و رویدادهای ملی و مذهبی هستیم.

عسگری خاطرنشان کرد: متأسفانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در شرایط کنونی بروز و ظهور ندارند، علیرغم اینکه از بودجه و نیروی انسانی کافی برخوردار هستند، باید همه کمک کنیم اتفاقات بهتری در کشور رخ دهد و مردم دچار یأس و ناامیدی نشوند.

گفتنی است در پایان این نشست از متین فیروزآبادی نماینده خبرگزاری رسا در استان اصفهان، از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تقدیر به عمل آمد./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات